محاسبه وزن بدون چربی بدن
سانتی متر
کیلوگرم
لطفا همه فیلدها را پر کنید.
نتیجه
وزن توده بدون چربی بدن
کیلوگرم

محاسبه وزن بدون چربی بدن (LBM)

چند دلیل وجود دارد که بخواهید از یک ابزار محاسبه وزن بدون چربی بدن (LBM) استفاده کنید. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا وزن افراد لاغر اما عضلانی بیشتر از افراد چاق است؟ همه ما شنیده ایم که می گویند عضله بیشتر از چربی وزن دارد، اما آیا این واقعا درست است؟ وزن ماهیچه به چه چیزی بستگی دارد؟ اگر می خواهید به این سوالات پاسخ دهید، باید بدانید که چگونه توده بدون چربی بدن (LBM) را محاسبه کنید.

توده بدون چربی بدن چیست؟

توده بدون چربی بدن همان وزنی است که بدن شما در صورت نداشتن چربی وزن خواهد داشت. این بدان معناست که تمام اندام ها، استخوان ها، ماهیچه ها، خون و پوست و هر چیز دیگری که چربی نیست اما دارای جرم است را می شمارد.

اگر می خواهید وزن کم کنید، شناخت توده بدون چربی بدنتان بسیار مهم است. با محاسبه LBM خود می توانید میزان عضله ای را که از دست می دهید نظارت کنید. اگر فقط عضله را از دست می دهید، تأثیر رژیم غذایی شما ممکن است بسیار ناامید کننده باشد، زیرا از دست دادن عضله اغلب منجر به ظاهر ناخوشایند می شود. دانستن نحوه محاسبه توده بدون چربی بدن نیز به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چه مقدار چربی باید از دست بدهید و درصد چربی بدن شما بعد از آن چقدر خواهد بود. در نظر گرفتن LBM بسیار دقیق تر از وزن بدن شما است.

فهرست