وزن تنظیم شده بدن (AjBW)
سانتی متر
کیلوگرم
لطفا همه فیلدها را پر کنید.
نتیجه
وزن ایده آل
کیلوگرم
وزن تنظیم شده
کیلوگرم

محاسبه وزن تنظیم شده بدن (AjBW)

اگر می‌خواهید به طور سالم و مؤثر وزن کم کنید، ابزار محاسبه وزن تنظیم شده بدن (AjBW) برای شماست. اگر یک متخصص تغذیه حرفه‌ای هستید، این محاسبه‌گر برای شما مفید است، زیرا استفاده از این ماشین حساب به شما این امکان را می‌دهد که در زمان محاسبه نیازهای بیمار خود صرفه‌جویی کنید و در نتیجه کار خود را آسان‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهید.

وزن تنظیم شده بدن (AjBW) چیست؟

وزن تنظیم شده بدن (به اختصار AjBW) معیاری است که برای محاسبه نیازهای تغذیه‌ای افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد که در میان متخصصان تغذیه زمانی که وظیفه تنظیم برنامه کاهش وزن را بر عهده دارند، محبوبیت دارد. به ویژه زمانی که بیمار دارای اضافه وزن یا چاقی است کاربرد بیشتری دارد. از آنجایی که بافت چربی نسبت به بافت غیرچربی از نظر متابولیکی کمتر فعال است، استفاده از وزن واقعی بدن برای محاسبه انرژی مورد نیاز فرد ممکن است منجر به تخمین بیش از حد برای افراد بالاتر از BMI سالم شود. از این رو، اغلب توصیه می شود به جای آن از AjBW استفاده کنید.

چگونه از محاسبه‌گر وزن تنظیم شده بدن (AjBW) استفاده کنیم؟

برای استفاده از این ابزار، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  • جنسیت خود انتخاب کنید.
  • قد خود را وارد نمایید.
  • وزن واقعی بدن خود را وارد کنید.
    • محاسبه‌گر وزن تنظیم شده بدن (AjBW) از جنسیت، قد و وزن شما برای تعیین وزن ایده‌آل شما، که جزء فرمول وزن بدن تنظیم‌شده است، استفاده می‌کند. لطفاً توجه داشته باشید که چندین معادله پذیرفته شده برای محاسبه وزن ایده آل بر اساس نظریه های علمی متفاوت وجود دارد. با این حال، تفاوت در نتایج عملا ناچیز است، بنابراین شما نباید نگران آنها باشید. در این ماشین حساب از فرمول رابینسون استفاده می کنیم.

ماشین حساب از مقادیری که ارائه کرده اید برای محاسبه AjBW شما استفاده می کند و آن را در قسمت نتیجه به شما نمایش می دهد.

محدودیت‌های محاسبه‌گر وزن تنظیم شده بدن

به خاطر داشته باشید که ماشین حساب وزن تنظیم شده بدن در همه شرایط مناسب نیست. فقط زمانی باید از آن استفاده کرد که اضافه وزن از بافت چربی ناشی شود.

به عنوان مثال، وزن بسیاری از ورزشکاران بیشتر از آن چیزی است که ظاهرشان نشان می دهد، و BMI ساده آنها از نظر تئوری بالاتر از سطح سالم است. وزن اضافی آنها از بافت عضلانی بدون چربی ناشی می شود. در این مورد، AjBW اعمال نمی شود.

یکی دیگر از مواردی که برای محاسبه نباید به وزن تنظیم شده بدن خود اعتماد کنید، دوران بارداری است.

فهرست